פגישה עם החיים


הספר: "פגישה עם החיים"

פרי עטה  של הסופרת האירית: ססליה אהרון.

בהוצאת: כנרת, זמורה –ביתן,דביר

כתב והמליץ: גיל מרירס


כואבים, מהנים, מעציבים, מצחיקים, מלאי תשוקה, דיכאוניים, מדאיגים, מעודדים ועוד. ג'אסט ניים איט, בסופו של דבר, אלה הם החיים. אני מתכוון לכך, שאלה הם החיים של כולנו. שלך, שלו, שלה, שלהם, שלהן ושל לוסי. כן כן, לוסי, ההיא מהסרט של הבימאי לוק בסון, בכיכובה של סקרלט ג'והנסון הנדירה והמופלאה. טוב שיקרתי, אם כי זו בהחלט יכלה להיות אופציה.

 לוסי שלנו, היא רווקה אירית, בסף שנות השלושים לחייה, החולקת דירת סטודיו קטנה ומעופשת, בחברתו של חתול רחוב בשם מר פאן. למחייתה, אם אפשר לקרוא לזה כך, היא עובדת בחברה למוצרי חשמל, כמתרגמת הוראות התקנה לדוברי ספרדית, למרות שזו האחרונה אינה נמנית עם ארבעת השפות אותן היא דוברת, אך בשל היותה  תנאי הכרחי לקבלת התפקיד, נאלצה לשקר בעניין. מילא לשקר לאחרים, אבל מה עם השקרים שהיא מספרת לעצמה מזה שנים. ברור שהם קשורים זה בזה,ו היא מודעת לכך.

מרגע שהתחלת לשקר קשה לעשות הבחנה בניהם. לשקר לאחר, זה בהכרח לשקר את עצמך, ולשקר את עצמך זה להציב תדמית שקרית בפניו של האחר. בקיצור בכדי להציל אותי מהסתבכות מיותרת בתוך סבך המילים השקריות, אך בעיקר את לוסי, מאובדן שליטה מוחלט בכל הקשור לחייה, מצליחה המחברת באופן כמעט גאוני,להעניק משמעות חדשה למושג הידוע 'להציב מראה מול הפנים', ומציבה בפני לוסי את החיים שלה, חיים נושמים ובועטים, ללא שום הנחות.

כדאי שתתרגלו לכך, כיוון  שלא משנה עד כמה הדבר נשמע לכם מופרך, נראה שיתר הדמויות בסיפור, משתפות פעולה עם הופעת החיים שלה בחייה, באופן כמעט טבעי לחלוטין. הדיאלוג המתפתח (תחילה בחוסר חשק מוחלט מצידה של לוסי),  בינה לבין החיים שלה, נטווה בכישרון רב ומלא הומור. למרות הכאב הכרוך בו, לוסי מבינה כי אין דרך לחמוק ממנו, או ליתר דיוק מהחיים שלה. עם ההבנה, מגיעה ההכרה, ועימה לבסוף גם השינוי המיוחל. המסכה שכישפה את חייה הוסרה.

מפויסת, שלווה, ובעיקר מודעת ושלמה עם עצמה, ניצבת לוסי באושר, אל מול חייה, ומכירה תודה, על ההזדמנות השנייה שנתנה לה  לחיות אותם . הפגישה  של לוסי עם החיים שלה, היא מעין פראפרזה על מהות החיים של כל אחד ואחת מאיתנו.

הדיאלוג הישיר,(תרתי משמע)אם כי לעיתים בוטה בין לוסי לבין החיים שלה, מציב בפנינו, באופן כמעט מכוון ובלתי נמנע, שאלות באשר לדרך בה אנו מתייחסים אל חיינו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מדברים עם הידיים (ולא רק) : מהי שפת סימנים ?

קריאת ספרים דיגיטליים ללא עלות: באמצעות הספרייה והרשת

אפליקציית "ליבי" היא מעשרת האפליקציות המובילות בעולם